Handig die feedback over de markt.

Door de vragen die Miranda stelde, kreeg ik de indruk dat ze precies weet welke informatie leads nodig hebben om verbinding met je bedrijf te zoeken. De feedback over de markt was heel waardevol.

Alice Hilbers, eigenaar van Intercoaches, vertelt over het project dat Miranda met haar heeft opgepakt.

alice hilbers

Over Intercoaches

‘Intercoaches is een netwerk van zelfstandige professionals en gespecialiseerd in het adviseren over, ondersteunen bij en het uit handen nemen van aanbestedingen, zowel aan de vraag- als aan de aanbodzijde.

Voor sommige klussen maak ik graag gebruik van mijn netwerk, omdat anderen in bepaald werk beter zijn en er meer voldoening uithalen. Zo kan ik me blijven concentreren op mijn taken in mijn onderneming en de dingen doen die ik leuk vind.

Succesvol zijn en dan…

Begin 2017 liep er een pilot project bij een overkoepelende zorginstelling. De leden van deze vereniging hebben een ‘proeverij’ bijgewoond waarin veel aspecten, problemen en uitdagingen bij aanbesteden aan de orde kwamen.

Ik heb een ‘eigen wijze’ visie op hoe het werken met aanbestedingen leuk kan blijven en hoe je je zelfs als volwaardig partner (probleem oplosser) kunt presenteren naar de vragende partij. Mijn informatie werd zeer gewaardeerd. Inmiddels is een vervolg gegeven aan de proeverij en zijn er trainingen gestart om nog succesvoller te worden bij het aanbesteden richting o.a. gemeenten en zo werkgelegenheid in de zorg te waarborgen.

Uitrollen pilot

Dus na dit succes besloot ik om de pilot te gaan uitrollen in de rest van Nederland. Zelf doen vond ik geen optie, want -zoals ik eerder al schreef- als ondernemer heb ik nog meer ballen in de lucht te houden.

Dit betekende dat ik iemand moest vinden die de andere overkoepelende zorgorganisaties ging bellen. Tja en wie vindt ‘cold calling’ nou leuk? Via mijn netwerk kwam ik Miranda tegen. Een aanpakker en doener met ervaring in marketing en communicatie.

Na een telefoongesprek en een ontmoeting heeft zij op mijn verzoek vragen gestuurd die haar de juiste informatie moesten geven om succesvol te kunnen zijn met bellen. Haar vragen sneden hout en hierdoor kreeg ik het gevoel dat we op de goede weg waren. Ik kreeg zo ook inzicht in de informatie die ons bedrijf al allemaal voor handen heeft en ik kwam tot de conclusie dat we veel gedaan hebben in de afgelopen tijd. Een mooie bijkomstigheid waar ik een warm gevoel van kreeg.

Miranda weet waarover ze praat en wat haar opdracht behelsde. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb informatie toegestuurd en zij is aan de slag gegaan.

Miranda in haar element

Ik merkte dat Miranda gelooft in het project en het leuk vindt om uit te zoeken wie bij welke organisatie het meest geschikt is om contact mee te leggen. Voor haar is het een sport om vervolgens daadwerkelijk te bellen, een goed gesprek te voeren en  ervoor te zorgen dat de boodschap overkomt. Daarbij vergeet ze niet de gesprekspartner de kans te geven zijn verhaal te vertellen. De informatie die Miranda tot haar beschikking had bleek zeer relevant voor de doelgroep. Belangrijk hierbij is natuurlijk:

  • timing;
  • het aanvoelen van wat er speelt in die specifieke organisatie;
  • het doorvragen om nog meer te weten te komen;
  • de structuur van de organisatie in kaart te krijgen.

Resultaat

Inmiddels zijn alle organisaties benaderd en is er veel feedback over de markt en marktinformatie verzameld. Er is een aantal afspraken met geïnteresseerden gemaakt.

Nu is het weer mijn beurt en kan ik vakinhoudelijk aan de bak. Dit is waar ik me het liefst mee bezighoud. Miranda heeft de bal voor het doel gelegd; het is nu aan mij om deze erin te knallen. En zo zie je dat samenwerken loont en een krachtig netwerk een cadeau is.’

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.